Pagina's

maandag 5 oktober 2015

Easel Card met Ilyas

Hallo allemaal.

Het was weer mijn beurt om een creatie te plaatsen op het CreaMiep blog. Bijna was het ik het vergeten maar gelukkig lag deze kaart nog te wachten op een finishing touch. En moet zeggen dat hij zeker een plekje verdient op het blog.


Nou wat heb ik allemaal gebruikt. Allereerst wit cardstock en de Dutch Doobadoo Shape art Circle. Omdat ik graag met stempels werk heb ik de eerste Ilyas gepakt en deze gekleurd met alcoholmarkers zoals bijvoorbeeld de flexmarkers.


Hoe maak je nou een Easel kaart. Eigenlijk is het best makkelijk. Je pakt je vorm, in mijn kaart dus de circle. Deze trek je over op je papier. Als je klaar bent leg je hem nog eens op je papier, alleen nu leg je hem een stukje over je andere omtrek heen, zodat het overlapt. Op deze manier blijven ze aan elkaar zitten bij het knippen en kan je hem als een kaart dubbel vouwen. Dit noem ik even de basis. Om er een easel van te maken ga je van dezelfde vorm ook nog een losse uitknippen. Deze komt straks op je basis.
Als je beide hebt en je hebt gekeken of je er nog een inktrandje aan wilt maken gaan we hem vouwen. Je vouwt een kant van je basis nog eens dubbel. Ik heb er een foto bij gedaan hoe dat er dan uit ziet.


Als je de circle gebruikt vouw je de cirkel die je het minst mooi vindt dubbel. Nu gaan we de losse vorm er op plakken. Deze komt precies op dat halve stukje vorm. Als je hem straks dicht vouwt als kaart past dit (bijna) precies op elkaar. Ik heb er nog een foto bij gedaan van hoe dit er dan uit ziet. Hoop dat dit het duidelijker maakt.


Nu kan je hem gaan versieren. Ik heb dat gedaan met groen en wit cardstock, de leuke tekststempel van CreaMiep, een snijmal van memorybox, een van Joy! en wat leuke kleine bloemtjes.
En klaar is je easelcard.

Het was een beetje een lange post maar ik hoop wel dat je er iets aan gehad hebt.
Veel hobbyplezier en we zien allemaal graag jullie creaties op de CreaMiep Design Facebook pagina.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje. Laat je een berichtje achter? Dat vinden wij natuurlijk helemaal geweldig. Dank je wel.

(Sorry we moeten een Woordverificatie doen, we worden erg lastig gevallen door spammers.)